Cliënt in San Marino Téma indítója: Maaike van Vlijmen
|
Beste collega's,
Ik kreeg zojuist een e-mail van een vertaalbureau waarmee ik al een tijdje werk, waarin ze vertellen dat ze naar San Marino zijn verhuisd en daarom 15% voorheffing moeten inhouden. Dat bedrag zou ik terugkrijgen via mijn aangifte inkomstenbelasting..
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. Weet iemand hoe dit precies zit en hoe dit werkt?
Alvast bedankt! | | |
Werk je voor hun, of zij voor jou? En hebben ze echt ,inkomstenbelasting' geschreven, of toch omzetbelasting? Groetjes, Susanne | | |
Maaike van Vlijmen Hollandia Local time: 09:13 Tag (2009 óta) olasz - holland + ... TÉMAINDÍTÓ
Ik werk voor hen, en volgens mij bedoelen ze inkomstenbelasting ("dichiarazione dei redditi"), daarom snapte ik het ook al niet.. | | |
Er bestaat in Italië werkelijk zo'n regeling dat er op de factuur BTW bij moet én inkomstenbelasting-voorheffing moet worden afgetrokken, maar ik weet ook niet precies hoe dat werkt, vooral niet als je in het buitenland woont. Ga toch eens in het Italiaanse forum vragen.
Succes! | |
|
|
Williamson Egyesült Királyság Local time: 08:13 flamand - angol + ...
Dat ze naar SM verhuizen, is wegens fiscale redenen, want SM is een fiscaal paradijs.
Dat dan ze 15% inhouden nog rarer! In fiscale paradijzen is de fiscale druk van de overheid meestal erg laag.
Des te meer daar "San Marino" een onafhankelijke dwergstaat in de bergen is en GEEN lid van ... See more Dat ze naar SM verhuizen, is wegens fiscale redenen, want SM is een fiscaal paradijs.
Dat dan ze 15% inhouden nog rarer! In fiscale paradijzen is de fiscale druk van de overheid meestal erg laag.
Des te meer daar "San Marino" een onafhankelijke dwergstaat in de bergen is en GEEN lid van de Europese-Unie!!!
http://europa.eu/abc/european_countries/others/sanmarino/index_nl.htm
Je exporteert dus zuiver je werk naar buiten de E.U. net zoals je dat voor Zwitserland ook zou doen.
Hier hangt een geurtje aan....? Ik kan er naast zitten, maar kan me van de indruk niet ontdoen dat ze naast de winst op je werk ze ook nog eens 15% op zak steken.
Of je dat bedrag terug krijgt, hangt af van de belastingverdragen tussen San Marino en Nederland. Hoeveel je verdient/omzet is dus zaak van de fiscus in Nederland, niet in San Marino. Toch eventjes goed informeren.
[Edited at 2009-03-17 19:16 GMT] ▲ Collapse | | |
Ehhez a fórumhoz nincs külön moderátor kijelölve.
Ha a webhely szabályainak megsértését kívánja jelenteni, vagy segítségre van szüksége, lépjen kapcsolatba a
webhely munkatársaival ».