L&H Teknisk ordbog vs. L&H Bygge- og anlægsordbog Téma indítója: Torben Hansen
| Torben Hansen Egyesült Államok Local time: 08:35 angol - dán + ...
Hej allesammen,
Jeg har lige fået et stort job med at oversætte nogle bygge- og anlægsdokumenter, inklusive akustik vurderinger osv.
Jeg har besluttet at på trods af prisen så vil jeg investere i en L&H ordbog. Nu er spørgsmålet så om jeg skal købe en L&H teknisk ordbog (3000 kr) eller en L&H Bygge- og anlægsordbog (1500kr)?
Jeg vil købe den tekniske ordbog på et senere tidspunkt under alle omstændigheder. Så spørgsmålet er om det er spild a... See more Hej allesammen,
Jeg har lige fået et stort job med at oversætte nogle bygge- og anlægsdokumenter, inklusive akustik vurderinger osv.
Jeg har besluttet at på trods af prisen så vil jeg investere i en L&H ordbog. Nu er spørgsmålet så om jeg skal købe en L&H teknisk ordbog (3000 kr) eller en L&H Bygge- og anlægsordbog (1500kr)?
Jeg vil købe den tekniske ordbog på et senere tidspunkt under alle omstændigheder. Så spørgsmålet er om det er spild af penge at købe bygge og anlægsordbogen først. Hvis hele eller det meste at bygge- og anlægsordbogen er indeholdt i den tekniske ordbog så kan jeg jo ligeså godt købe den.
Jeg håber at der er nogle her, som kan give mig gode råd på dette område.
Mvh,
Torben ▲ Collapse | | | NetLynx Local time: 17:35 angol - dán + ...
Jeg har kun papirudgaven af Tekniske Ordbog, En-Da, med netto 1926 sider ord à 51 linier eller skønsmæssigt 46 opslagsord i gennemsnit, dvs. ca. 88600 opslagsord i alt.
Det er mit indtryk, at den er foreningsmængden af alle andre ordbøger fra L&H og måske endnu flere ord, men det har jeg ikke kunnet læse nogetsteds. Den indeholder ihvertfald mange bygge- og anlægsord.
(Omtalen i min bog af Bygge- og anlægsteknisk Ordbog, En-Da, 1991, siger 600 sider - til samm... See more Jeg har kun papirudgaven af Tekniske Ordbog, En-Da, med netto 1926 sider ord à 51 linier eller skønsmæssigt 46 opslagsord i gennemsnit, dvs. ca. 88600 opslagsord i alt.
Det er mit indtryk, at den er foreningsmængden af alle andre ordbøger fra L&H og måske endnu flere ord, men det har jeg ikke kunnet læse nogetsteds. Den indeholder ihvertfald mange bygge- og anlægsord.
(Omtalen i min bog af Bygge- og anlægsteknisk Ordbog, En-Da, 1991, siger 600 sider - til sammenligning.)
Erik ▲ Collapse | | | | Den har jeg og kan varmt abefale den | Jan 27, 2010 |
Den handler om struktur og materialer, og går ikke detaljeret op i akustik udover hvordan isoleringen er placeret, men du får virkelig meget for de ca. 600 kr., den koster.
I mange tilfælde gør de fine tegninger forskellene utvetydige på en måde, som slet ikke kan lade sig gøre med ord.
Der er definitioner både på engelsk og på dansk, af 4.300 danske udtryk og 6.200 på engelsk ifølge omtalen på bagsiden.
Stort format - på højde med et A4 ark og lidt bredere, ca. 150 sider med tavler og ca. 200 sider med DA-EN og EN-DA opslag, definitioner og henvisninger til tavlerne.
Jeg havde den på natbordet, da jeg først fik den
(Det gjorde jeg virkelig - det er en af de ordbøger, som simpelthen er en fryd at bladre i, hvis man er fagidiot!) | |
|
|
Illustreret byggeordbog DA-DA online | Jan 27, 2010 |
Man kan søge i den danske del af den ordbog, Susanne og Christine omtaler, her:
http://www.altomhus.dk/
Jeg ved ikke, om der er lige så mange opslagsord som i papirudgaven, men det kunne umiddelbart godt ligne, at det er hele bogen, der er lagt på nettet. | | | Ehhez a fórumhoz nincs külön moderátor kijelölve. Ha a webhely szabályainak megsértését kívánja jelenteni, vagy segítségre van szüksége, lépjen kapcsolatba a webhely munkatársaival ». L&H Teknisk ordbog vs. L&H Bygge- og anlægsordbog Anycount & Translation Office 3000 | Translation Office 3000
Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.
More info » |
| TM-Town | Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business
Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.
More info » |
|
| | | | X Sign in to your ProZ.com account... | | | | | |