prekladani do cestiny
Thread poster: Małgorzata Lasota
Małgorzata Lasota
Małgorzata Lasota  Identity Verified
Poland
Local time: 07:22
English to Polish
+ ...
Apr 5, 2006

Dobry den,
Jsem studentka cestiny z Polska. Mam k Vam otazku:
Jaky je Vas nazor jestli ne-Cech/Ceska preklada texty do cestiny. Mate nejake zkusenosti?

Zdravim,
Juliet


 
Veronika Hansova
Veronika Hansova  Identity Verified
Czech Republic
Local time: 07:22
Member (2006)
English to Czech
+ ...
Proč ne? Apr 5, 2006

Nemyslím si, že je vždy nutné, aby překladatel překládal jen do svého rodného jazyka. Já sama občas překládám do AJ i NJ a jsem rodilá Češka. Hodně záleží na tom, jak moc vystudovaný jazyk praktikujete a zdokonalujete. Na druhou stranu, čeština je dle mého názoru jedním z nejobtížnějších jazyků. Obzvláště pokud jde o gramatiku a v delších textech snadno rozpoznám, zda český překlad dělal rodilý mluvčí nebo cizinec. Ale myslím si, že i záleží na ... See more
Nemyslím si, že je vždy nutné, aby překladatel překládal jen do svého rodného jazyka. Já sama občas překládám do AJ i NJ a jsem rodilá Češka. Hodně záleží na tom, jak moc vystudovaný jazyk praktikujete a zdokonalujete. Na druhou stranu, čeština je dle mého názoru jedním z nejobtížnějších jazyků. Obzvláště pokud jde o gramatiku a v delších textech snadno rozpoznám, zda český překlad dělal rodilý mluvčí nebo cizinec. Ale myslím si, že i záleží na samotném překladu a jeho důležitosti. Vždy se ale hodí mít dobrého korektoraCollapse


 
Milan Condak
Milan Condak  Identity Verified
Local time: 07:22
English to Czech
Já překládám pouze do češtiny Apr 5, 2006

juliet007 wrote:
Mate nejake zkusenosti?

Zdravim,
Juliet


Milá Juliet,

mám jednu klávesnici a mohu na ní psát česky. Tady začíná moje první omezení pro jazyky, které mají jinou klaviaturu.
Pro rychlé psaní je nutno mít zautomatizované psaní.

Nikdy nebudu umět druhý jazyk jako jeho rodilý mluvči. Proto nemohu tuto službu prodávat.