Prosba o radu ohledně formalit a domlouvání podmínek
Thread poster: Martina Mašková
Martina Mašková
Martina Mašková  Identity Verified
Czech Republic
Local time: 17:59
English to Czech
Mar 14, 2014

Všechny zdravím,

jsem zatím naprostý začátečník, co se týče překládání na volné noze, a budu válčit se všemi formalitami okolo. Chtěla jsem se proto zeptat - kromě toho, že má člověk ŽL a vystaví fakturu, podepisujete s klientem i nějaké podmínky překladu, např. jak má proběhnout platba, co práce zahrnuje a podobně?

Konkrétněji mi pak půjde o spolupráci se zahraničními agenturami. U dvou už jsem ve fázi testového překladu, a
... See more
Všechny zdravím,

jsem zatím naprostý začátečník, co se týče překládání na volné noze, a budu válčit se všemi formalitami okolo. Chtěla jsem se proto zeptat - kromě toho, že má člověk ŽL a vystaví fakturu, podepisujete s klientem i nějaké podmínky překladu, např. jak má proběhnout platba, co práce zahrnuje a podobně?

Konkrétněji mi pak půjde o spolupráci se zahraničními agenturami. U dvou už jsem ve fázi testového překladu, a kdyby to vyšlo, chci být připravená na další kroky. Překladatelské agentury by něco podobného mohly mít připravené, ale kromě toho jednám i přímo s jednou softwarovou společností. Jak byste postupovali?

A nakonec se ještě zeptám, jak to vlastně funguje při fakturaci do zahraničí po formální stránce. Kromě toho, že se zaregistruji jako identifikovaná osoba kvůli DPH, je třeba vyřizovat ještě něco?

Doufám, že se neptám moc hloupě, ale podnikání je pro mě zatím taková malá španělská vesnice. Jsem zvyklá učit se za chodu, tak doufám, že to tak půjde i v tomhle případě. Předem děkuji za jakoukoliv radu.

Martina
Collapse


 
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI  Identity Verified
Czech Republic
Local time: 17:59
Member (2008)
English to Czech
SITE LOCALIZER
reakce Mar 14, 2014